kisah seorang lelaki yang bernama *** (part 2)

sambungan~~



walaweyyhh ..! fenin kepale otak saye la wahai blogger-blogger sume .! pluss sakit hari .! apabila sudah membara kemarahan saya , saya akan booooom .!! haha ..acctly nie cerita smbungan story part 1..ok pada siapa yang tak bace lagi story part 1 sila click button "old post" ! orite bebe .! kisah mamat nie aku nak mula kan dengan satus yang die but .! aku kumpul semua status die bukan sebab aku suke or  minat kat die ok .! but aku geram dengan die..n tak paham ape yang die nak..dan aku tak paham ape motif die update status yang pedih .!ok korang perhati kan status2 mamat nie di bawah nie ok ;)








*******************






: Sekarang ni sibuk2 MOOD RAYA,dgn rasa HUMBLE nya aku nak MINALAIDILWALFAIZIN dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki dkt semua FACEBOOKERS..Yg mana pernah BLOCK-REMOVE-DELETE aku tu..aku PREFER non-ado DOSA dkt kau & kau & mana yg dah ADD & selalu TEGUR..GOODJOB.!!sebab kau memenuhi KRITERIA INFO aku..Mana yg ADD tapi TAK TEGUR tu..well,aku malas nak bising2..u reti ADD,u reti TEGUR,kita SEAGAMA SEMELAYU kalau masing2 nak buat perangai SEKOLAH serta "BODOH SOMBONG" tu..well..awww.~
(helloww ..kau yang add aku ok,,BUKAN AKU YANG ADD KAU, so jage perkataan yang kau taip tu ok)


‎: LELAKI kalau HANDSOME,stylo mylo,MODEL look alike,CUTE & MENARIK mcm ACTOR KOREA,dia buat benda ANNOYING pun perempuan akan kata;"Aww,SUWITNYAA DIA" tapi kalau lelaki tu SEBALIKNYA,takde banyak duit,takde 6 pacs & that guy bina satu taman bunga utk perempuan tu belum tentu perempuan tu akan kata dia ROMANTIK.Tak memasal perempuan tu akan berkata:"Ewww,nak tackle aku?PEHLISSSS."ZAHIR TAK MENJAMIN APA2,BATIN YG HENSEM AKAN MEMBUATKAN ZAHIR TURUT HENSEM WALAUPUN ZAHIR TAK SEHENSEM MANA..awww~
(haha..i know , aculy u jelez kan,, sebsb u tak sehebat mane pon ,,so tak payah nak, nak EWW-2 sangat)



‎: Benda yg paling penting kalau nak DISUKAI ramai adalah dgn menjaga HUBUNGAN BAIK antara kita & kawan2 tidak kira BOBOI/GEGURL..GEGURL kebanyakkanya HIPOKRIT manakala BOBOI pula jenis EASY LIVE GOING tapi PENDENDAM yg sgt HEBAT..So,sama ada nak jadi hipokrit &live well atau jadi you real self &living the hell,UP2U..well,nak jaga HATI & PERASAAN semua orang adalah perkara yg sgt payah utk dilakukan tetapi amat mudah dilaksanakan jika ada sikap PEMAAF & MEMAAFKAN..SELAMAT BERBUKA FACEBOOKERS.!!!
(hey , u hebat sangt ke hah ? i rase u lg hipokrit..)



‎: AWEK kalau ada 2 AKAUN,habis DUA2 akau dinaikkan STATUS bunga2 cintan dgn diselitkan sekali NAMA BF dia..Tak kira la hensem ke tak kalau nak dicompare dgn ORLANDO BLOOM tu ibarat langit dgn dasar laut tapi still UPLOAD juga..Bila BREAK-UP cepat2 DELETE semua GAMBAR2 KEPIT2 nampak LURAH dgn BF nya tu then UPLOAD STATUS cover tutup malu sebab dah TAK KAPEL & akan keluar lahh simbol ♥ yg mengatakan dia dah SINGLE MINGLE..well,i know u SANGAP a LOVE, but..eeewww~
(i tahu la u baru ptus cinta kan, so tak pyah lah nak complane orang lain,, u sebenaye tak boleh tgok orang lain bahagie kan..beragak la kalo nak cakap tu, )



: NO ONE yg suka PENGAMPU..Bila aku cakap tak ada siapa pun yg suka,aku maksudkan dgn SEMUA ORANG.Kau mungkin boleh CHILL dgn kekawan yg HITHOT & ada NAMA & mengampu dia all out terutama part LIKE STATUS/WALLING..Tapi jgn ingat KAWAN yg dianggap "KAWAN" tu tak tahu.Maybe dia dah lama tahu tapi dia buat derk je yg kau mengampu dia & dia akan MANFAAT kan kau dgn AWESOME nya..Well,tak PERLU MEMILIH KAWAN terutama dlm dunia MAYA ini,"JGN JADI PENJILAT SAHABAT MAYA"(selalunya LADIES) awww~
(ok..ayat last skali "SELALUNYA LADIES" . sekali lagi i ulang .! u yang add i ok.! sedap molot je)


‎: Aku suka LADIES,naluri jantan aku memang sukakan kaum berlawanan jenis walaupun org asyik cop aku ANAK IKAN/GAY CANTIK & LADIES of coz lahh cannot dipisahkan dgn beg MAKE UP yg taknak 5 KILO beratnya tu kan."Dlm bnyk2 part perempuan suka make up,aku paling TAK SUKA bab MATA.Bukan saja bab letak benda2 pelik di mata,tapi bab CUKUR KENING.Ya..bagi aku kening yg paling HODOH adalah bila ianya DICUKUR.Come on lah girl..Bnyk lagi bulu lain yg kau boleh cukur selain dari your BULU KENING kan..awwww~
(haha..u kne engat . u tu ade adik . i tgok adik u pon tak kurang hebatnya, make up pon 10 inci tebalnye derr )



‎: PELIK bila TEXTING MEXTING (GEGURL terutamanya) yg akan letak perkataan "huhu" di hujung ayat.WHAT THE HELL is "huhu".??Yg paling tak boleh blah bila SKYPING,ada juga yg gunakan 0 (kosong) sbg 'o' (huruf).Contohnya "k0 teng0k citer apa?" Kalau kat FON takpe juga sebab menyenangkan tapi kalau dah berSKYPE sambil HADAP MUKA LEMAU STOK SOYA BASI tu still nak guna cara ni,what can i say.?One more,aku prefer penggunaan "kau" dari "ko" serta "aku" dari "ak","aq"..well..NORMA KEHIDUPAN kann..awww~
(suke hati lah ..yang u sebok sangat yu kenape .. ade menganggu jiwa rage u , nope ok)



‎:LOVE AT THE FIRST SIGHT adalah based on visual inspection which is most of the time berkaitan dgn NAFSU semata-mata & ia MUDAH GAGAL sebab..well,apa yg kau expect pada pandang pertama?Kau tak kenal pun MINAH/MINAH tu.1st time tgk,kau jatuh cinta kat fizikal dia & then how about bab bukan fizikal?Open PAGE dia,tgk posing maut model,Friends pula FULL2 TANK lepas tu ADD..kawan sehari,KAPEL,dah kapel galak BERLENDIR dkt wall,lepas tu esok keluar status "From In Relationship To Single ♥" well,eeww~
(ewah2 ..tu maknenye u jelez kan.. because u baru je putus cinta, u jangan engat i tak tak plak ,,u lpas ptus cinta lg dasyat..dah rupe org gila meroyan dah..opppsss soryy~)



‎: PEREMPUAN/LELAKI ni mudah perasan HOT..Nak2 bila part ramai nak MENGORAT/DINGORAT..Ramai nak mengorat bkn sebab dia lawa/kacak sgt pun..Tapi dah dia je yg BERJENIS sikit dari yg lain..Bak kata org,tu je STOCK yg ada..So,REMBAT jelah..Well,ADIK2/JUNIOR2 yg baru nak HIDUP dlm suasana KAMPUS/POLI ni,then tetiba jadi rebutan ramai,JANGANLAH pula korg PERASAN CUN/HENSEM ya..Korg tu bukannya cun/kacak sgt pun..Dah komuniti kat situ TAK CUN/TAK HENSEM nak buat macam mana.HARHAR
(hellow ..u tu perfec sangat ke nak nilai orang mcm tu lah..mcm ni lah ..beragak la derr,,)



‎: Yang jenis suka pakai SEKSI MEKSI nampak LURAH apa semua lepas tu pi MERAMBU keliling town..Then bila lelaki pandang mula lah kata laki tu GILA SEKS lah, HORNY lah apa ke CB lahh..semua yg BURUK2 lah senang cerita..Padahal yang dia pi tunjuk siapa suruh.??Haa..Lagi satu, yg KAPEL MAPEL ni pun satu hal..Bila LELAKI ROMANTIK sikit, dia dok kata laki ni MENGGELIMATKAN..Tapi bila that guy tak romantik mula lah nak compare-compare dengan "MAMAT KOREA"..Mengada-ngada
(hohoh..ex u dulu pon sexy mexy kan ..haha.. fobia la tuu ..kan..kan..kan..)



‎: "Kenapa lelaki player" "Kenapa lelaki gatal even depan awek dia" or "Kenapa lelaki suka mainkan perasaan perempuan" & lots more..KENAPA LELAKI.?WHY THEM.?Okay..Lets clear this,bila anda ada PROBLEM dgn your boy yg gatal,tak bermaksud semua lelaki macam tu.Your BF(s) & your ex(s) tak akan sekali-kali mewakili lelaki lain di seluruh dunia tentang persepsi KENAPA bin WHY tu..Kemon lah ladies, grow up..sampai bila nak terus mcm ni..JANGAN SAMAKAN KAMI,nanti kahwin pun dgn LELAKI juga kan.?!aww~
(sebab laki macam u je yang spiesis mcm uh kan )



‎: Semua org nak-kan KEJUJURAN terutama dlm HUBUNGAN..well,what is JUJUR dlm HUBUNGAN.?Aku bkn DR.LOVE sebab aku bkn jenis yg terlampau OBSES bila BERCINTANCINTUN ni..Well..difikirkan balik,aku rasa aku tahu kenapa perempuan suka lelaki yg jujur & ikhlas ni iaitu mereka amat pantang lelaki yg kuat KENCEN even benda-2 kecik..tapi gadis-2 di luar sana TAK-KAN lah tak PERNAH KENCEN BF sendiri kan.??aww~
(haha..ayat u AUTA lah .,! tak OBSES konon, bukan kau ke yg frudt menonggeng bile putus cinta hari tu ..haha tett ..kantooiii )



‎: Aku rasa ramai pernah lihat situasi di mana org GELAK kuat-2 terutama GADIS-2 walaupun benda tu tak FUNNY mana pun di TEMPAT MAKAN.Well,secara logik akal, agak-2 kenapa GADIS-2 GELAK macam langsuir secara BERJEMAAH.?Maybe dia suka dengar suara dia atau..ERR..dia nak bagi tau satu dunia yg ada lelaki funny yg cuba flirting dgn dia..But,who cares kalau ada lelaki flirt dgn kau sebab,kalau ada yg betul-2 SUKA kat kau, mesti dia MELUAT tengok PERANGAI kau yg suka GELAK KUAT-2 tanpa SEBAB.#aww~
(sekali lagi i ulang,, u tu ade adik .. lagi gedik ok ) 



‎: MENCACI MAKI org sebenarnya secara total-nya telah membuka AIB DIRI SENDIRI.Sebagai seorg ISLAM yg dah SUNAT apabila mendengar CERCAAN,dengar & lalu sembunyikan keburukan tersebut sekalipun ia BENAR.Sesungguhnya sesiapa yg berbuat demikian ganjarannya adalah amat besar di AKHIRAT kelak."AKU SELALU SIMPAN AIB KAWAN-2 DAN ORG YG AKU (SAYANG) AKU TAPI KENAPA MEREKA-2 SUKA MEMBUKA AIB AKU BILA ADA SOMETHING TERJADI..SEKALI LU PAILANG SAMA GUA,10x GUA BOLEH JADI DAJAL UNTUK LU."aww~
(sebab u membuka AIB ORG kat fb ..haha)




‎: Bila ada HATERS yg ANTI + FARKAP kaw-2 punya, korang patut rasa BANGGA & jgn fikir yg NEGATIF kerana ianya bermaksud either MUSIBAT-2 tu semua ada sekeping HATI yg dibawahnya tersembunyi satu sifat iaitu JEALOUSY dengan korang, atau korang stood up against something..Well..Aku MENULIS BUKAN KERNA NAMA..aku menulis dgn sifat kasih pada sesama INSAN..aku menulis bukan kerna nak BERMEGAH, tapi aku menulis dgn rasa UJUB & RENDAH HATI kerana ALLAH swt..CANNOT GET ALONG WITH ME.?B.E.R.A.M.B.U.S ^^
(tapi u menulis untuk mintak publisiti murahan..haha..oppsss )






*******************




u kene engat,,bukan u saje ade facebokk..facebook nie kan comunity..so paham-2 la eh..hmm~ then disetiap akhir status die akan tulis (saya hanya menulis) ..palsu je lebih ..padahal untuk mencari publisiti murahan ..u engat u bagos sangt ke hah .!!haha ..nie baru sebahagian je yang aku kumpul .! ade banyak lagi ..tapi aku memang tak ade niat langsung nak burukkan die or nak mengumpat die..tapi aku cume nak bagi tahu yang ape yang die buat memang tak patut ..die buat macam uh semua orang tegok ..aku rase KALAU die artis ..hari2 keluar tv ..melodi ,,geleksi..n bebagai lah..diebabkan mulot terlalu lancang di facebook .! aku sebagai warga facebokking yang priharin hanye menengur sahaje .. =D




Tiada ulasan:

Catat Ulasan