kisah seorang lelaki yang bernama *** (part 1)


KISAH BENAR: Seorang sahabat ditinggalkan kekasihnya sebab perempuan tu cakap sahabat ni terumbang - ambing. Cari duit dulu baru fikir pasal girlfriend. Akhirnya mereka berpisah. Sahabat down sangat, kerja tak focus. Namun dia telah bangkit sekarang atas dorongan rakan seperjuangan. Aku kagum dengan sahabat itu. Dia optimis & tekad untuk cari duit baru bercinta.

Seminggu lepas tu, kekasih sahabat tersebut merayu agar sahabat menerimanya kembali. Kekasihnya tak happy langsung dengan keputusan yang dibuat sebelum ini, menyesal tak sudah. Sahabat tekad. Kali ni bagi dia perempuan perkara terakhir yang boleh difikirkan. Duit & impian dia adalah keutamaan. Benar, pada usia sekarang (20 keatas) dia sudah memikirkan tentang masa hadapan. Jika tidak menabur benih dari saat ini, bila lagi? Sesiapa pun tak mahu terlambat. Umur 30 baru nak menyemai benih. Biar dari sekarang kita sudah mula membuat tapak, keluar kereta sebijik, keluar rumah sebijik, genggam sijil, diploma & ijazah baru fikirkan pasal bercinta. Aku harap kata kataku tak memakan diri sendiri. Tahniah sahabat. Moga kekal hendaknya sikap tersebut.

Kali ini, karma yang sedang menyakiti kekasih sahabat tersebut. Renungkan. Bagi sahabatku, tahniah. :)

Bagi sahabat, nota ini adalah sebagai pemangkin semangat untuk terus focus & kejar impian kau. Aku taknak tengok kau bersedih lagi. Ada duit banyak, kau takkan sedih. Kau masih terumbang-ambing, betul kata si kekasih. Bukti pada semua. Biar semua ikut sikap optimistik kau.

Aku harap aku mampu jadi macam kau. 


*******************************************************************


ok aku paham ..mesti korang tertanya-tanya siapa yang aku maksud kan.. aku tak boleh mentioned name die kat sini .! . bukan niat aku nk mengumpat or mengata mamat nie .! but .. aku buat mcm nie sebab . kat FB die dok update status yang menyakitkan hati orang . terutama perempuan .! mybe die baru ptus cinta . sbb tu hmpir 80%  status mamat nie meyalah kan perempuan .! die sepatutnye tak boleh la buat mcm nie kan. ! aku yang bace status die kekadang membara jugak hati aku .! grrr :/ .! korang nk tgok cntoh status die ,.! jap eh ........



‎: "Kenapa lelaki player" "Kenapa lelaki gatal even depan awek dia" or "Kenapa lelaki suka mainkan perasaan perempuan" & lots more..KENAPA LELAKI.?WHY THEM.?Okay..Lets clear this,bila anda ada PROBLEM dgn your boy yg gatal,tak bermaksud semua lelaki macam tu.Your BF(s) & your ex(s) tak akan sekali-kali mewakili lelaki lain di seluruh dunia tentang persepsi KENAPA bin WHY tu..Kemon lah ladies, grow up..sampai bila nak terus mcm ni..JANGAN SAMAKAN KAMI,nanti kahwin pun dgn LELAKI juga kan.?!aww~
 ·  · September 12 at 12:11am · 
Privacy:






see ..! ape pndangan korang .! nie baru satu .! nnti aku tunjjuk kan banyak lagi status die yang buat hati aku jadi membara .! ok ..cerita ini akan bersambung ~~ tunggu yaw .!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan